نحوه صحیح نگهداری از میوه خشک ها

مناسب ترین روش برای نگهداری از میوه خشک ها

اگر که تا به الان دیگر مقاله های در ارتباط با میوه خشک در سایت هانی کام را مطالعه کرده باشید دیده اید که در آن جا بیشتر از نحوه تهیه کردن میوه خشک و خواص آن برایتان گفته ایم اما امروز در این مقاله تصمیم داریم تا درمورد روش نگهداری میوه خشک با یک دیگر صحبت کنیم و اطلاعات شما را در این زمینه بیشتر کنیم.

همانطور که می دانید این روزه ها یکی از تنقلات پرطرفدار در بین همه مخصوصا کودکان میوه خشک است که می تواند جایگزین خوبی به جای خوراکی های ناسالم باشد.
میوه خشک علاوه بر طعم مزه ی بی نظیری که دارد می تواند بسیاری از ویتامین های مورد نیاز بدن ما را تامین کند و در درمان و جلوگیری بیماری های مختلف تاثیر گذار باشند.

اما از همه ی این ها که بگذریم مسئله ای که مهم است طرز نگهداری از میوه خشک است چرا که اگر به درستی و در جای مناسب خود از آن ها نگهداری نکنید ممکن است خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکنید خراب شوند در صورتی که میوه خشک ها یکی از مزیت های خوبی که دارند این است که می توان از آن ها در مدت زمان طولانی نگهداری کرد و جایگزینی باشد برای میوه هایی که نمی توانیم در تمام طول سال داشته باشیمشان.

نگهداری از میوه خشک ها در عین سادگی یک سری شرایط و اصول برای نگهداری دارند که در ادامه بیشتر راجبشان توضیح می دهیم.

نحوه صحیح نگهداری از میوه خشک ها
میوه خشک

نحوه درست نگهداری از میوه خشک

نگهداری درست از میوه خشک ها به قدری مهم است که شاید خیلی ها هنوز روش صحیح آن را ندانند از این رو در ادامه همراه ما باشید تا مناسب ترین مکان و درست ترین روش نگهداری از آن ها را برایتان بیان کنیم.
بیشتر میوه خشک ها به غیر از تعداد محدودی از آن ها باید در جای خنک مثل یخچال نگهداری شوند تا ماندگاری بیشتری هم داشته باشند.
اگر که میوه خشک ها را در محیط های گرم و مرطوب نگهداری کنید خیلی زود شاهد پلاسیده شدن آن می شوید.

مناسب ترین مکان برای نگهداری از میوه خشک

همانطور که گفتیم مناسب ترین و بهترین مکان برای نگهداری از میوه خشک که ماندگاری بیشتری هم داشته باشد در یخچال است به طوری که در آن جا از دست حشرات هم در امان هستند.
به علاوه می توانید میوه خشک ها را در ظرف های دربسته شیشه ای هم بسته بندی کنید تا اکسیژن وارد آن نشود و در محیطی خنک مثل کابینت نگهداری کنید چرا که ظرف های شیشه ای می توانند میوه خشک ها برای مدتی تازه تر نگهدارند.

نحوه صحیح نگهداری از میوه خشک ها
میوه خشک

4 نکته مهم در رابطه با نگهداری از میوه خشک ها

• از نگهداری میوه خشک ها در برابر نور آفتاب به شدت خودداری کنید چرا که میوه خشک در نور زیاد و گرما تمام خاصیت ، مزه و رنگ خود را از دست می دهند و خیلی زود خراب می شوند به همین دلیل آن ها را در مکان های تاریک نگهداری کنید.
• توصیه می شود حتما برای این که میوه خشک های سالم با ماندگاری بالا داشته باشید آن ها را در بسته بندی های وکیومی بسته بندی کنید تا خیالتان از بابت آکسیژن و دمای محیطی راحت باشد.
• و در آخر نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مراقب باشید میوه خشک ها آلوده نشوند چرا که به راحتی می توانند میوه های خشک آلوده شوند و منبعی باشند برای حشرات.
از این رو برای این که حشرات به میوه خشک ها هجوم نیاورند می توانید بر روی آن ها یک پارچه بیندازید و یا همانطور که گفتیم از آن ها در یخچال نگهداری کنید.

• همچنین توصیه می شود برای این که میوه خشک ها عرق نکنند و رطوبتی نشوند بعد از این که خشکشان کردید برای مدتی بگذارید در ظرف در باز بمانند تا تمام رطوبتشان تبخیر شود چرا که رطوبت می تواند باعث کپک زدن آن ها شود.

نکته: میوه خشک ها یکی از ویژگی ها و مزیت بی نظیری که دارند این است که می توانید از آن ها در مدت زمان زیادی نگهداری کنید اما باید توجه داشته باشید که حداکثر زمانی که می توانید از میوه خشک نگهداری کنید بین 4 ماه تا 1 سال است و پیشنهاد می شود بیشتر از این زمان از آن ها نگهداری و استفاده نکنید چرا که میوه خشک ها خیلی سریع آلوده می شوند و استفاده طولانی مدت آن برای انسان ها خطر ناک است.

نکته: مناسب ترین دما برای نگهداری از میوه خشک و تازه موندنشان دمای نزدیک به صفر درجه است.
و حتما میوه خشک ها را به خوبی خشک کنید و رطوبت آن ها را بگیرید چرا که میوه خشکی که به خوبی خشک نشود و رطوبت داشته باشد بلافاصله بعد از مدتی کپک می زند از این رو آن ها را در محیط های خنک و خشک نگهداری کنید.

نحوه صحیح نگهداری از میوه خشک ها
میوه خشک

جمع بندی

در این مطلب در رابطه با نحوه درست نگهداری کردن از میوه خشک صحبت کردیم و گفتیم که دما، رطوبت و طرز نگهداری و بسته بندی از میوه خشک بر ماندگاری آن تاثیر به سزایی دارند.
همچنین می توانید برای تهیه میوه خشک خوش طعم و اورگانیک با بسته بندی های بهداشتی و استاندارد به فروشگاه اینترنتی هانی کام مراجعه کنید چرا که دارای انواع مختلفی از میوه خشک ها مثل میوه خشک چیپسی، میوه خشک پفکی و… می باشد و شما می توانید با توجه به سلیقه ی شخصی خود میان وعده دلخواه خود را انتخاب کنید.

  • ali
  • تیر 22, 1401
  • 1204 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه