دستور مصرف گوجه خشک در غذا

موارد مصرف گوجه خشک + کاربرد های گوجه خشک در غذا

موارد مصرف گوجه خشک در غذا و سالاد

دستور مصرف گوجه خشک در غذا
دستور مصرف گوجه خشک در غذا

همانطور که می دانید گوجه فرنگی علاوه بر خواص های مختلف و مفیدی که دارد در بیشتر غذاهای سنتی ایرانی مثل قیمه ،لوبیا پلو،آب گوشت و حتی غذاهای فست فودی مثل پیتزا کاربرد و استفاده زیادی دارد چرا که مزه و طعم غذای شما را لذت بخش تر می کند.

از این رو خیلی از افراد دوست دارند که همیشه و در تمام طول سال گوجه فرنگی هایی با کیفیت و قرمز برای استفاده در غذا داشته باشند اما به دلیل این که گوجه فرنگی آب زیادی دارد و زود خراب می شود این امکان وجود ندارد و خیلی از افراد هم هستند که حتی علاقه به پرورش دادن گوجه فرنگی دارند که متاسفانه انجام این کار تنها در فصل تابستان امکان پذیر است از این رو بهترین انتخاب و پیشنهادی که می توان به این دسته از افراد داد خشک کردن گوجه فرنگی می باشد.

بهترین فصلی که گوجه فرنگی های سفت و گوشتی و کاملا رسیده دارد تابستان است و افرادی که قصد خریدن گوجه فرنگی دارند در این فصل اقدام می کنند و برای این که در تمام طول سال و مدت زمان طولانی گوجه فرنگی داشته باشند گوجه فرنگی ها را خشک می کنند.

با خشک کردن گوجه فرنگی نه تنها خواص و مزه ی اصلی آن از بین نمی رود بلکه از فاسد شدن و کپک زدن گوجه ها هم در امان می مانید.
شما با تهیه گوجه خشک شده می توانید تا مدت ها بدون آن که خراب یا فاسد شوند آن را نگه داری کنید و هر زمانی که خواستید از این خوراکی خوشمزه و پرخاصیت در غذاهایتان استفاده کنید.

همچنین جهت خرید گوجه خشک و خرید پودر گوجه درجه یک و با کیفیت و رنگ عالی میتوانید به این ۲ صفحه مراجعه نمایید.

خاصیت استفاده از گوجه فرنگی خشک شده

همانطور که که گفتیم استفاده از گوجه فرنگی خشک شده خاصیت های زیاد و مفیدی برای بدن و سلامتی ما دارد از جمله دارای تمام ویتامین های ب مثل B1،B2 و… ویتامین A که برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن می باشد و همچنین دارای کلسیم،روی،آهن،پتاسیم و کلی ویتامین های مفید دیگر که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند.
گوجه خشک شده حتی برای افرادی که دارای قند خون و بیماری هایی مثل نقرس و کسانی که درد های مفصلی دارند هم بسیار مفید و مناسب است.

و اما میریم سراغ طرز تهیه گوجه فرنگی خشک شده که به روش های مختلفی هم می توان گوجه ها را خشک کرد هم با استفاده از نور آفتاب می توان این کار را انجام داد و هم با استفاده از فر،ماکروویو،دستگاه خشک کن و سولاریوم که در این مقاله قصد داریم طرز تهیه گوجه خشک شده با استفاده از نور آفتاب را به شما آموزش دهیم.
در صورت تمایل برای یادگیری و آموزش خشک کردن گوجه با استفاده از فر،ماکروویو،دستگاه خشک کن و سولاریوم می توانید با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه آن شوید.

 

طرز تهیه گوجه فرنگی خشک شده با استفاده از نور آفتاب

  • 1. در ابتدا گوجه فرنگی های خوب و گوشتی را تهیه کنید.
    2. سپس گوجه ها را شسته و خشک کنید.
    3. بعد از آن یک سینی بزرگ را با یک پارچه به صورت چند لایه بپوشانید و بر روی پارچه به صورت یکسان کمی نمک بپاشید.
    4. سپس گوجه فرنگی ها را به یک اندازه و شکل به صورت ورقه ورقه و نازک برش دهید و با فاصله از هم در سینی بچینید.
    5. مجددا مقدار کم دیگری بر روی گوجه های ورقه شده نمک بپاشید(در صورت تمایل برای مزه دار کردن گوجه ها می توانید در این مرحله ادویه های دلخواه خودتان را هم اضافه کنید)
    6. بعد از چیدن گوجه ها در سینی آن را با یک توری بپوشانید و در فضای باز و در مرکز نور آفتاب قرار دهید.
    7. بعد از گذشت یک روز گوجه ها را پشت و رو کنید تا سمت دیگر ن آن هم خشک شود.
    8. تقریبا یک هفته لازم است تا گوجه فرنگی ها کاملا خشک شوند بعد از پایان یک هفته گوجه ها ی خشک شده شما آماده می باشد و می توانید آن ها را بسته بندی کرده و به مدت طولانی استفاده کنید.(به این نکته توجه کنید که تا خشک نشدن کامل گوجه ها آن ها را از زیر نور آفتاب برندارید چرا که باعث فاسد شدن گوجه ها می شود.)

موارد مصرف گوجه خشک شده

گوجه فرنگی خشک شده خواص متنوع و مفیدی دارد از این رو در بیشتر غذاهای دنیا استفاده می شود و علاوه بر خوش طعم کردن غذا برای سلامت پوست و بدن هم بسیار مفید هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از مواردی که در آن از گوجه خشک شده می توانید استفاده کنید را با یک دیگر بررسی کنیم.

کاربرد استفاده از گوجه خشک در غذا

  • • استفاده در انواع مختلف سالاد مثل سالاد کاهو،سالاد سزارو…
    • برای تزیین کردن غذاها
    • استفاده در انواع سس ها و چاشنی ها
    • قابل استفاده برای پختن انواع مختلفی از سوپ ها و آش ها
    • قابل استفاده در خورشت های مختلف
    • قابل استفاده در درست کردن انواع پیتزاها،ساندویچ ها،پاستاها و دیگر فست فودها
    • تهیه کردن پود گوجه فرنگی
    • جایگزین کردن پودر گوجه فرنگی به جای رب در غذاها

نکته:به دلیل نداشتن مواد نگه دارنده در گوجه فرنگی های خشک شده پیشنهاد می شود برای جلوگیری از خراب شدن گوجه ها آن ها را در جای خنک و خشک نگه داری کنید.

موارد مصرف و دستور استفاده گوجه خشک در پیتزا

مصرف گوجه خشک در پیتزا
مصرف گوجه خشک در پیتزا
مصرف گوجه خشک در پیتزا
مصرف گوجه خشک در پیتزا

شما عزیزان میتوانید با دستور های ساده مطابق عکس در روز پیتزا گوجه خشک را مصرف کنید.

موارد مصرف و دستور استفاده گوجه خشک در سالاد

مصرف گوجه خشک در سالاد
مصرف گوجه خشک در سالاد

جمع بندی

با استفاده از گوجه فرنگی خشک شده در انواع غذاها هم رنگ و بوی لذت بخشی را به غذاها می دهید و هم می توانید از خواص مفید و مقوی آن بهره ببرید.
از جمله خواصی که گوجه فرنگی های خشک شده دارند مناسب برای افرادی که فشار خون و دیابت دارند و جلوگیری از سرطان پروستات در مردان می کند همچنین گوجه های خشک شده سرشار از ویتامین هستند که عملکرد قلب و سیستم ایمنی و عصبی را هم بهبود می بخشد.
تا به این جا متوجه خاصیت و اهمیت وجود گوجه فرنگی در زندگی شده اید و برای این که همیشه و در تمام طول سال دارای گوجه فرنگی باشید پیشنهاد دادیم که گوجه فرنگی ها را خشک کنید تا مدت زمان طولانی تری بتوانید گوجه ها را نگه داری کنید.
از این رو در صورت تمایل برای تهیه و سفارش این چاشنی خوشمزه و مقوی می توانید به سایت هانی کام مراجعه کنید تا در کمترین زمان و با قیمتی مناسب گوجه فرنگی های خشک شده و خانگی خود را تحویل بگیرید.


درست کردن سالاد با استفاده از گوجه فرنگی خشک شده

گوجه فرنگی خشک یکی از مواد اولیه ای است که می توانید به انواع سالادها اضافه کنید و از طعم بی نظیر و خواص فراوان آن استفاده کنید.از این رو از جمله سالادهایی که می توان در آنها از گوجه خشک استفاده کنید می توان به  سالاد کاهو، سالاد ماکارونی، سالاد سزار، سالاد فصل، سالاد کلم و غیره اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!