میوه خشک

خواص میوه خشک (خاصیت های انواع چیپس میوه خشک)

خواص انواع میوه خشک یا همان چیپس میوه

خواص میوه خشک

خواص-میوه-خشک
خواص-میوه-خشک

میوه‌ها برای حفظ سلامت بدن، ویتامین و مواد غذایی فراهم می‌کنند . اما تنها خوردن یک نوع میوه کافی نیست . طبق برخی مطالعات , مردم باید انواع میوه‌ها را بخورند تا تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت کنند .

ولی یک مساله ای در این میان مطرح می شود وآن مساله این است که، خوردن انواع میوه‌ها به طور منظم می‌تواند دشوار باشد ،زیرا همه انواع میوه‌ها در سراسر سال در دسترس نیستند . به همین دلیل انسان ها به این فکر افتادند که کاری انجام دهند تا در طول سال بتوانند از خواص میوه ها بهرمند شوند، میوه خشک اختراع مهم آن ها بود زیرا خاصیت های میوه خشک بسیار زیاد بوده و منابع ویتامینی خاصی درون آن ها وجود داشته که می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای میوه های تر باشد، خواص میوه خشک عبارت است از:

 تقویت سیستم ایمنی بدن

برای افزایش قدرت ایمنی بدن، انواع میوه خشک‌می‌توانند کمک کننده باشد همچنین خواص چیپس میوه آن را به یک مکمل غذایی بسیار خوب تبدیل کرده که حاوی آهن ، ویتامین A و ویتامین C می باشند. هم چنین آن‌ها مقدار کالری و کربوهیدرات پایینی داشته و برای مصرف آن لازم‌نیست‌ که نگران اضافه وزن باشید .

ویتامین C  موجود در میوه خشک نه تنها سیستم ایمنی را تقویت  می کند بلکه کیفیت پوست را بهبود بخشیده  و با عفونت‌ها مبارزه می‌کند .

افزایش سلامتی روده و گوارش

میوه‌های خشک می‌توانند به بهبود سلامت روده  و دستگاه  کمک کنند . میوه خشک دارای فیبر است .  میوه باعث  سلامت و تمیزی دستگاه گوارش شده و یک عامل بسیار اثربهش در برطرف کردن یبوست است..

کاهش اضطراب و افسردگی

میوه‌های خشک و چیپس میوه به دلیل داشتن سطح بالای  ملاتونین و یا سروتونین  باعث کاهش اضطراب و افسردگی می‌شود . همچنین این آنتی‌اکسیدان‌ها به تنهایی می‌تواند اضطراب را تسکین داده و حافظه را بهبود بخشد .

تاثیر بر وزن

میوه‌های خشک مشخصی مثل زردآلو ، خرما ، آلو و کشمش می‌توانند به افزایش سوخت و ساز کمک کنند همچنین می توانند در دوران رژیم انرژی بدن را تامین کنند.

جلوگیری از بیماری‌های مربوط به استخوان

زنان، بیش‌ترین سود را از مصرف میوه‌های خشک به ویژه برای استخوان خود می برند . علت آن این است که پوکی استخوان اغلب زنان را بیشتر از مردان درگیر می کند.

خوردن خشکبار می‌تواند به کاهش خطرات پوکی استخوان کمک کند

بهبود سلامت قلب

میوه‌های خشک همچنین می‌توانند سلامت قلب را بهبود بخشند . فیبر یک اونس میوه خشک بیشتر از یک اونس میوه تازه است . این اجزا بخش‌های اساسی در حفظ سلامت قلب شما هستند .

میوه خشک به جلوگیری از لخته‌های خونی کمک کرده  و  این ممکن است در حفظ جریان خون ثابت از قلب در سراسر بدن کمک کند .

نتیجه گیری

با جست جو کردن سایت هانی کام hanikom.ir در اینترنت و خرید انواع مختلف میوه خشک می توانید تمام مزایای گفته شده را با مصرف و خرید میوه خشک و چیپس میوه به بدن خود منتقل کنید، هانی کام  hanikom.ir کیفیت تمام محصولات ارائه شده خود را تضمین و خیال شما به عنوان مشتری را راحت می کند.

 

میوه در هر حالتی چه تازه باشد و چه خشک شده، برای شما خوب است و فوایدی به همراه دارد. میوه ها جزو تنها گروه غذایی هستند که تمام ارزش های غذایی را دارا هستند و سرشار از ویتامین ها، فیبرها و آنتی اکسیدان ها هستند که برای حفظ شادابی و در امان ماندن از هر گونه بیماری باید آنها را مصرف کنید. از آنجا که نگهداری میوه‌ی تازه همیشه امکان پذیر نیست، از زمان‌های قدیم برای نگهداری میوه‌ها، آن‌ها را خشک می‌کردند و یا به صورت مربا آن‌ها را درست می‌کردند. میوه خشک‌شده میوه‌ای است که تقریبا تمام آب خود را از طریق خشک کردن از دست می‌دهد و در فرایند خشک شدن حجم میوه کاهش می‌یابد.

یکی از مزیت‌های اصلی که میوه خشک‌شده نسبت به میوه‌ی تازه دارد در مدت زمان نگهداری آن است؛ میوه خشک را می‌توان برای مدت زمان طولانی تری بدون یخچال نگهداری کرد. یک تکه از میوه خشک دارای همان ارزش غذایی میوه‌ی تازه است با این تفاوت که میوه‌ی خشک به صورت فشرده شده در یک بسته، بسته‌بندی می‌شود. به دلیل فیبر زیادی که میوه خشک دارد به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان پلی‌فنول است.

وجود آنتی اکسیدان پلی‌فنول در میوه‌ی خشک در بهبود جریان خون، سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها موثر است.

در هر صورت آنچه همیشه می‌شنویم این است که رژیم غذایی سالم باید حاوی میوه‌ها و سبزیجات متنوع باشد اما پیدا کردن راهی جدید برای گنجاندن میوه‌ها در رژیم غذایی هم می‌تواند کاربردی باشد. میوه‌های خشک که از آنها صحبت کردیم، گزینه‌های خوبی هستند. میوه خشک میان‌وعده‌ای شیرین و مغذی است و ۳٫۵ برابر بیشتر از میوه‌ی تازه فیبر و مواد مغذی دارد. میوه‌های خشک منبعی غنی از فیبر و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و می‌توانند فواید فراوانی برای سلامتی به همراه داشته باشند.

 

خواص میوه خشک برای کنترل دیابت کاهش ریسک ابتلا به دیابت از طریق کنترل قند خون ميباشد فواید مصرف میوه خشک بر مکانیزم دفاعی بدن افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن بویژه زنان باردار
از خواص ميوه خشك براى معده و روده و بهبود عملكرد گوارش و جلوگيرى از بيمارى هايى نظير يبوست
چيپس ميوه يا همان ميوه خشك براى تناسب اندام و تاثير مثبت مصرف ميوه خشك در كاهش وزن ميباشد
از جمله فوايد ميوه خشك براى مغر استخوان كاهش ريسك ابتلا به بيمارى هاى مهلك استخوانى است
ميوه خشك براى سلامت قلب و جلوگيرى از بروز لختگى در رگ ها بسيار موثر است
براى سلامت پوست و جلوگيرى از پيرى زودرس پوست نيز مصرف ميوه خشك توصيه ميشود
خواص ميوه خشك براى بيماران خونى پيشگيرى از كم خونى و فشار خون
براى درمان اختلالات روانى و تقويت حافظه و كاهش ريسك ابتلا به افسردگى
از فوايد مصرف ميوه خشك بر تامين انرژى بدن جلوگيرى ازخستگى ناشى از فقر ويتامين هاى ضرورى
و از جمله خاصيت هاى ميوه خشك براى زنان باردار كه ويتامين هاى بدن با مصرف چيپس ميوه تامين ميشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!