دمنوش میوه خشک

استفاده میوه خشک در دمنوش ها

طرز تهیه دمنوش با میوه های خشک

دمنوش های تهیه شده با استفاده از میوه های خشک حاوی فواید بسیاری برای سلامتی هستند و حتی می توان از آنها برای جایگزینی نوشیدنی های کافئین دار استفاده کرد. به عنوان مثال، چای تهیه شده از برگ ها و میوه های خشک توت سیاه، سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبی به نام آنتوسیانین است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند.
سایر ترکیبات چای محبوب عبارتند از: بابونه که برای خواب عالی است، نعناع فلفلی که برای هضم غذا عالی است و چای زنجبیل که سم زدایی خوبی برای دم کردن با میوه های خشک است.

نحوه خشک کردن میوه ها

برای خشک کردن میوه ها تنها به یک شیشه، و یک فر نیاز دارید.
میوه ای را انتخاب کنید که تازه و رسیده باشد. از میوه هایی که بیش از حد رسیده اند خودداری کنید زیرا ممکن است بیش از حد اب دار یا رشته ای باشند. میوه‌های نارس ممکن است به اندازه کافی شیرین یا رنگارنگ نباشند و فرآیند خشک کردن میوه‌ها باعث افزایش کیفیت یا شیرینی میوه نمی‌شود.
میوه انتخابی خود را بشویید و اطمینان حاصل کنید که میوه های پوسیده حذف می شوند زیرا کپک می تواند بر روند خشک شدن شما تأثیر بگذارد.
برای میوه هایی که دارای پوشش مومی مانند آلو، توت یا آلو هستند، پوست آنها را با جوشاندن 30 ثانیه و سپس قرار دادن آنها در زیر آب سرد جدا کنید و سپس با دستمال کاغذی خشک کنید.
فر را با دمای 140 درجه فارنهایت گرم کنید و میوه خود را حدود 4 تا 12 ساعت خشک کنید. بسته به ضخامت و اندازه میوه شما، دوره زمانی فرآیند خشک کردن متفاوت است. به عنوان مثال، سیب های برش خورده حدود 6 ساعت برای خشک شدن نیاز دارند در حالی که هلوهای ضخیم ممکن است تا 36 ساعت برای خشک شدن کامل نیاز داشته باشند.
در نهایت پس از آماده شدن، آن ها را در یک شیشه ضد رطوبت یا کیسه زیپ دار بسته بندی کنید و در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

دمنوش میوه خشک

ترکیب میوه خشک با دمنوش ها

هلو زنجبیلی
این یک ترکیب چای سیاه است که از ریشه زنجبیل، فلفل سیاه و طعم دهنده هلو استفاده می کند. فقط باید سه تا پنج دقیقه خیسانده شود.

چای سبز با پوست پرتقال
این ترکیب چای سبز با دارچین، میخک، هل و پوست پرتقال است. دم کردن آن دو تا سه زمان طول می کشد و دارای ترکیبی بی نظیر از طعم تلخ و شیرین است.

سیب دارچینی
این پایه چای سیاه با دارچین، سیب و گلرنگ است. این مخلوط باید سه تا پنج دقیقه دم بکشد.

اسانس توت فرنگی
این ترکیب با چای سیاه ، میوه خشک توت فرنگی و گلبرگ گل رز تهیه می شود. این مخلوط باید سه تا پنج دقیقه دم بکشد.

فواید دمنوش میوه خشک برای سلامتی

با مزایای فراوان دمنوش معمولی، جای تعجب نیست که دمنوش میوه خشک تنها به سالم‌تر کردن نوشیدنی شما کمک می‌کند. خود این میوه حاوی مقادیر زیادی ویتامین است.
پزشکان سال‌هاست که میوه‌ها را به عنوان یک گروه غذایی سالم ستایش کرده‌اند و دمنوش میوه خشک نیز تفاوتی با آن ندارد.
دمنوش میوه خشک دارای مقدار بیشتری فیبر است که می تواند برای سلامت دستگاه گوارش عالی باشد. مقادیر مناسب فیبر دریافتی تضمین می کند که دستگاه گوارش می تواند غذایی را که در طول روز می خورید به درستی پردازش کند.
میوه های خشک نیز حاوی پلی فنول ها هستند. پلی فنول ها که به کاهش فشار خون، پیشگیری از بیماری های قلبی و حتی مبارزه با سرطان اشاره شده است. بسیاری از میوه ها همچنین حاوی ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، اگرچه در میوه های خشک کاهش می یابد.
در نهایت، میوه‌های خشک حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که فواید سلامتی مختلفی مانند کمک به جریان خون دارند. در جنبه رژیم غذایی، دمنوش میوه خشک نیز می تواند راهی عالی برای جلوگیری از نوشیدن نوشیدنی های پر کالری باشد.

خرید میوه خشک از هانی کام

اگر خشک کردن میوه به تنهایی برای شما خسته کننده است و یا زمان طی کردن این روند را برای خشک کردن میوه ها ندارید و به دنبال یک منبع قابل اعتماد برای خرید میوه های خشک خود هستید باید بگوییم که قبل از هرچیز اطمینان حاصل کنید که آنها ارگانیک، بدون مواد نگهدارنده و با کیفیت هستند تا بتوانید از مزایای کامل آن بهره مند شوید.
همچنین اگر تصمیم گرفته اید طعم دمنوش ها را با استفاده از میوه خشک ها کشف کنید، فروشگاه اینترنتی هانی کام طیف گسترده ای از میوه های خشک و خوشمزه و از همه مهم تر با کیفیت عالی را برای شما انتخاب می کند و به مشتریان خود ارائه می دهد پس همین حالا برای سفارش میوه خشک های خوشمزه و اورگانیک هانی کام بر روی خرید محصول کلیک کنید تا در کمترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

دمنوش میوه خشک

  • ali
  • 1401-12-26
  • 678 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!