میوه خشک

آیا مصرف میوه خشک باعث اضافه وزن می شود؟

وزن و سلامتی شما به عوامل زیادی بستگی دارد، از ژنتیک گرفته تا سطح فعالیت، بنابراین نمی توانید روی یک غذا برای ایجاد یا شکستن برنامه کاهش وزن خود حساب کنید. میوه‌های خشک به نسبت خود کالری بیشتری دارند، که ممکن است باعث افزایش وزن شود، اما اگر کالری بیشتری از کالری که می‌سوزانید نخورید، چاق نمی‌شوید. اگر اندازه وعده را کنترل می کنید، میوه خشک مواد مغذی را تامین می کند که ممکن است در واقع به کاهش وزن نیز شما کمک کند.

میوه های خشک و کالری آن ها

تعادل بین کالری‌هایی که می‌خورید و کالری‌هایی که می‌سوزانید، بر وزن شما تأثیر می‌گذارد خوردن منظم کالری زیاد باعث افزایش وزن می‌شود، در حالی که خوردن کمی کمتر از نیازتان باعث کاهش وزن می‌شود.
میوه‌های خشک می‌توانند تقریباً در هر رژیم غذایی مناسب باشند، چه با کالری محدود برای کاهش وزن یا رژیمی که برای حفظ وزن یا افزایش وزن طراحی شده باشد. با این حال، از آنجایی که میوه‌های خشک در طول فرآیند کم‌آبی با خارج شدن آب جمع می‌شوند، کالری آن به‌ طور قابل ‌توجهی از نظر حجمی بیشتر از میوه‌های تازه است. به عنوان مثال، در حالی که یک انگور و یک کشمش کالری قابل مقایسه ای دارند، یک فنجان کشمش تکه های میوه بیشتری نسبت به یک فنجان انگور دارد، بنابراین حاوی کالری بیشتری است حدود 400 کالری در مقایسه با 100 کالری در یک فنجان انگور. سیب و زردآلو خشک نیز نسبت به تازه خود کالری بیشتری دارند و در هر وعده 1 فنجان حدود 4 برابر کالری دریافت می کنند.
اگر می‌خواهید وزن اضافه کنید، افزودن مقدار زیادی میوه خشک می‌تواند مفید باشد، زیرا می‌توانید به راحتی کالری اضافی در هر وعده دریافت کنید، اما اگر برای کاهش وزن رژیم بگیرید، این می‌تواند وزن شما را کاهش دهد. همیشه اندازه سهم خود را اندازه بگیرید. اگر به طور تصادفی بیشتر از آنچه در نظر دارید سرو کنید، این کالری اضافی می تواند به سرعت اضافه شود.

میوه خشک

شواهدی مبنی بر میوه های خشک و کاهش وزن

افزودن میوه خشک به رژیم غذایی احتمالا باعث افزایش وزن نمی‌شود و ممکن است با کاهش وزن همراه باشد چرا که طبق تحقیقاتی که انجام شده است به این نتیجه رسیده ایم که حداقل یک هشتم فنجان میوه خشک در روز نسبت به افرادی که میوه‌های خشک نمی‌خورند، کمتر دچار چاقی می‌شوند. این یافته‌ها لزوماً به این معنا نیست که خوردن میوه‌های خشک باعث کاهش وزن می‌شود، زیرا افرادی که میوه‌های خشک مصرف می‌کردند نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کردند، رژیم غذایی سالم ‌تری داشتند. با این حال، می توان نتیجه گرفت که میوه های خشک به طور مستقیم باعث افزایش وزن نمی شوند.

فواید مصرف میوه های خشک

در حالی که هیچ غذایی به تنهایی باعث کاهش وزن شما نمی شود، میوه خشک برخی از مواد مغذی مرتبط با کاهش چربی را تامین می کند. اغلب سرشار از فیبر است که باعث می شود بعد از غذا احساس سیری کنید و به کاهش وزن کمک می کند.
همچنین آهن مفیدی دریافت خواهید کرد، یک ماده معدنی که به تامین اکسیژن بافت های شما کمک می کند، که می تواند به شما کمک کند احساس انرژی کنید و فعال بمانید. آهن همچنین در عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد و برای سنتز DNA، که در تولید سلول های جدید نقش دارد، ضروری است.

لیست کالری میوه های خشک

کالری میوه‌های خشک کمتر از کالری موجود در بسیاری از خوراکی‌ها است و آن را جایگزین سالم‌تری به جای شکلات و کیک می‌کند. اما با این حال، هنوز باید مراقب وزن خود باشید چرا که انبه خشک، چیپس موز، آلو خشک و سایر میوه های خشک حاوی مقدار زیادی شکر هستند و ممکن است به افزایش وزن کمک کنند.
میوه های تازه بخش مهمی از هر رژیم غذایی هستند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است بسته به فصلی که در آن هستید، به دست آوردن آنها سخت تر باشد. نسخه های خشک میوه های مورد علاقه شما تا زمانی که زیاده روی نکنید، انتخاب خوبی هستند. این محصولات اغلب طعمی شبیه به میوه های تازه دارند، اما دارای قند بیشتری هستند.
کشمش یکی از محبوب ترین میوه های خشک است که دارای تقریباً 85 کالری، 1.28 گرم فیبر غذایی و 18.5 گرم شکر می باشد که برابر با حدود 60 کشمش است. آلو، یا آلو خشک، 418 کالری، 12.4 گرم فیبر و 66.3 گرم شکر در هر فنجان دارد. اما لازم نیست (و نباید) یک فنجان کامل را در یک وعده بخورید زیرا کالری اضافه می شود.
سایر میوه های خشک محبوب عبارتند از:
خرما: 66.5 کالری، 1.61 گرم فیبر و 16 گرم شکر در هر میوه
زردآلو خشک: 314 کالری، 9.49 گرم فیبر و 69.5 گرم شکر در هر میوه
چیپس موز: 147 کالری، 2.8 گرم فیبر و 10 گرم شکر در هر میوه

میوه خشک

خرید میوه خشک رژیمی هانی کام

چه هدف شما کاهش وزن باشد و چه افزایش وزن، می توانید سالم ترین انواع میوه های خشک را از هانی کام انتخاب کنید. از میوه خشک های شیرین گرفته تا میوه خشک های ترش همه در فروشگاه اینترنتی هانی کام منتظر شما هستند.

  • ali
  • اسفند 25, 1401
  • 671 بازدید

یک دیدگاه برای “آیا میوه خشک باعث چاقی می شود؟(میوه خشک چاق کننده است؟)”

  1. نقاط قوت
    • میوه خشک جایگزین میوه

    سلام وقت بخیر من میخواستم بدونم میوه خشک را میتونم جایگزین میوه کنم که چاقی هم نداشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه