خرید میوه خشک ترش

میوه خشک ترش

خرید میوه خشک ترش
خرید میوه خشک ترش

میوه خشک ترش همانطور که می دانید استفاده کردن روزانه از میوه بر سلامت ما اهمیت زیادی دارد و بسیارمفید هستند اما خوردن بعضی از میوه ها که تنها مخصوص فصل خاصی مثل تابستان یا بهار می باشند این امکان وجود ندارد که در طول سال هم بتوانید به آن میوه ها دسترسی داشته باشید.

بنابراین برای این که بتوانید از ویتامین تمام میوه ها در طولانی مدت و در طول سال هر زمان که خواستید استفاده کنید بهترین روش تهیه میوه خشک های هانی کام می باشد که علاوه بر طعم و مزه بی نظیری که دارند برای سلامت بدن هم مفید هستند.

استفاده کردن از میوه خشک هم یک میان وعده خوشمزه به حساب می آید و هم سرشار از ویتامین ،پروتئین و مواد معدنی که بدن به آن ها احتیاج دارد هم می باشد همچنین فیبر درون میوه خشک احساس سیری را در شما ایجاد می کند که این خاصیت برای کسانی که رژیم دارند و قصد لاغری دارند بسیار مناسب می باشد.
خشک کردن میوه از گذشته تا به امروز در میان مردم رواج داشته است به طوری که در گذشته برای خشک کردن میوه ها از همان روش سنتی و نور آفتاب استفاده می کردند اما امروزه با به وجود آمدن دستگاه های مختلف از جمله دستگاه میوه خشک کن، فر، ماکروویو و… خشک کردن میوه را برای ما راحت تر کرده اند.

طرز تهیه خشک کردن میوه ترش

  • 1. در اولین مرحله باید میوه های دلخواهتان را انتخاب کنید و با یک چاقوی تیز میوه ها را با ضخامت نازک و به صورت ورقه ورقه برش دهید.
    2. بعد از این که میوه ها را برش زدید اگر تمایل داشتید می توانید میوه ها را به یک شربت شیرین آغشته کنید تا طعم شیرین تری را به خود بگیرند اما اگر همان طعم اورجینال و طبیعی میوه را دوست داشتید می توانید این کار را انجام ندهید.
    3. پیشنهاد می شود میوه هایی مثل پرتقال که بعد از برش دادن ممکن است کمی تلخ شوند را به شربت آغشته کنید و میوه هایی مثل سیب و هلو که خودشان شیرین هستند و بعد از خشک کردنشان هم کمی شیرین تر می شوند نیز احتیاجی به آغشته کردن این میوه ها به شربت نیست.
    4. سپس بعد از این که آب میوه ها از بین رفت می توانید شروع به خشک کردن میوه ها کنید،این کار را می توانید با استفاده از دستگاه میوه خشک کن و یا با استفاده از بخاری،فر،ماکروویو انجام دهید.
    5. اگر بخواهید میوه ها را از طریق بخاری خشک کنید باید روی یک سینی بزرگ را با یک کاغذ روغنی بپوشانید و میوه های ورقه شده را بر روی سینی بچینید و بر روی بخاری قرار دهید و چند ساعت یک بار میوه ها را برگردانید تا کامل میوه ها خشک شوند.

خواص استفاده از میوه خشک ترش

استفاده از میوه های خشک خاصیت های فروانی دارد و در بین همه چه کودکان و چه افراد مسن خوراکی خوشمزه و پرطرفداری به حساب می آید.
همچنین مصرف میوه خشک برای خانوم های باردار،افرادی که دارای فشار خون و دیابت هستند، افرادی که بیمار نقرس و درد های مفصلی دارند و حتی پیشگیری از سرطان پروستات در مردان مفید می باشد.

لیست میوه خشک های ترش

میوه خشک ترش
میوه خشک ترش

در بین میوه خشک ها یکی از پرطرفدارین و خوشمزه ترین میوه ها، میوه های ترش هستند به خصوص در کودکان که علاقه ی زیادی به چیزهای ترش دارند.
همچنین خیلی از افراد هستند که ازمیوه خشک های ترش برای درست کردن غذا هم استفاده می کنند.
در این مقاله چند مورد از میوه خشک های ترش و خواص آن ها را با یک دیگر بررسی می کنیم.
• آلو خشک شده ترش
استفاده از آلو خشک ترش برای سلامت قلب و بیماری های قلبی بسیار مفید هستند همچنین برای کسانی که دارای فشار خون بالا هستند،فشار خون را تنظیم می کند و برای افراد دیابتی و جلوگیری از سرطان هم مفید می باشد.
• آلبالو خشک شده ترش
استفاده از آلبالو خشک برای افرادی که به بیماری های کلیه دچار هستند، برای پیشگیری از روماتیسم و نقرس، برای تنظیم و کارکرد منظم قلب مفید هستند و به علت داشتن کلسیم و منیزیم درون آلبالو باعث سلامت استخوان ها می شود و همچنین ضد سرطان هستند.
• کیوی خشک شده ترش
کیوی خشک سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است بنابراین برای افرادی که آسم دارند مفید می باشد.
علاوه بر این سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد و برای داشتن پوستی سالم به شما کمک می کند.
• زغال اخته خشک شده ترش
باعث کاهش فشار خون
باعث لاغری
کاهش چربی
درمان عفونت ادراری
درمان بیماری های فلبی و کلیوی
• لیمو ترش خشک شده ترش
تقویت سیستم ایمنی بدن
جلوگیری از سرطان
تامین نیاز ویتامین C بدن
مناسب برای خانم های باردار و جلوگیری از دیابت بارداری

• پرتقال خونی خشک شده ترش
از بین بردن جوش
ضد گاز معده
کاهش کلسترول
سلامت پوست

 

همچنین شما عزیزان جهت بررسی و مشاهده قیمت انواع میوه خشک و خرید میوه خشک به آدرس میوه خشک مراجعه نمایید و کلیک کنید.

جمع بندی میوه خشک ترش

نتیجه می گیریم لازمه ی حفظ سلامتی فیزیکی و داشتن اندامی ایده آل با ظربان قلب منظم تهیه میوه خشک های ترش و طبیعی هانی کام می باشد.
شما با خرید میوه خشک های ترش هانی کام این امکان را دارید تا در تمام طول سال از آن ها نگه داری کنید و تمام ویتامین های مورد نیاز بدنتان را از طریق آن ها جذب کنید و علاوه بر این که یک خوراکی و میان وعده مفید به حساب می آیند از بروز بسیاری از بیماری ها هم در امان می مانید.

همچنین جهت مشاهده میوه خشک ها و مواد غذایی با کیفیت به فروشگاه هانی کام مراجعه نمایید.


نحوه ی نگهداری طولانی مدت ا میوه خشک ها

برای نگهداری طولانی مدت از میوه های خشک شده می توانید در مرحله آماده سازی آن ها را چند دقیقه در کمی آبلیمو خیس کنید. علاوه بر این، پنیر می تواند از نزدیک شدن حشرات به آنها جلوگیری کند.

و بعد از مطمئن شدن  از خشک شدن کامل میوه ها، آن ها را در ظروف شیشه ای یا کیسه های پلاستیکی در بسته قرار دهید و در یخچال یا فریزر قرار دهید. با این کار میوه خشک ها را می توان حدود یک تا دو سال نگهداری کرد.

به علاوه اگر می خواهید مدت زمان نگهداری (حدود 5 سال) را افزایش دهید، می توانید از یک ظرف نگهداری در بسته وکیوم استفاده کنید.

  • ali
  • اردیبهشت 10, 1401
  • 1464 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه