روش جلوگیری از سیاه شدن میوه خشک

روش جلوگیری از سیاه شدن میوه خشک ها

استفاده روزانه از انواع میوه ها باید در برنامه غذایی همه ما ها قرار بگیرد چرا که هر کدام از میوه ها خواص مفید خودشان را دارند که برای بدن لازم هستند.
و از آن جایی که همه ی ما تنوع در برنامه غذایی و میان وعده را دوست داریم خشک کردن میوه می تواند این تنوع را علاوه بر دریافت ویتامین ها و پروتئین های موجود در میوه برای ما ایجاد کند. همچنین لازم است که بدانید هر نوع میوه ای را با توجه به ذائقه شخصی خود می توانید برای خشک کردن میوه انتخاب کنید اما پیشنهاد ما به شما انتخاب میوه های درختی مثل سیب ، پرتقال، کیوی ، آلو و میوه هایی از این قبیل می باشد چرا که این میوه ها به راحتی خشک می شوند.
به علاوه از سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی و پیاز می توانید گوجه فرنگی خشک شده و پیاز خشک شده تهیه بکنید.

خشک کردن میوه نه تنها خواص مفید خودش را از دست نمی دهد بلکه می تواند به همان اندازه که از میوه های تازه ویتامین دریافت می کردید به شما ویتامین و خواص مفید خودش را برساند. اما در این جا سوالی که ذهن بیشتری ها را درگیر خود کرده است که البته این سوال و دغدغه ی منِ نویسنده هم بود این است که چطوری میوه ها را خشک کنیم که سیاه نشوند؟ اگر که به دنبال پاسخ این سوال هستید در ادامه ی این مطلب همراه هانی کام بمانید. همچنین اگر قصد تهیه این محصول را دارید می توانید به  بخش خرید میوه خشک مراجعه کنید.

 

روش جلوگیری از سیاه شدن میوه خشک

آموزش خشک کردن میوه ها در خانه بدون سیاه شدن | روش جلوگیری از سیاه شدن میوه خشک ها

خشک کردن میوه ها به روش های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه هرکدام از آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.
اما مسئله مهمی که اینجا است، این است که چگونه میوه ها را خشک کنیم که سیاه نشوند چرا که میوه هایی مثل سیب ، گلابی و موز به دلیل داشتن آهن و پتاسیم درون خود خیلی زود سیاه می شوند اما در این جا چند نکته ساده را به شما می گوییم که دیگر نگران سیاه شدن میوه ها بعد از خشک کردنشان نباشید.

• هنگامی که میوه ها را دارید برش می زنید تکه های سیاه و لک دار میوه را از آن جدا کنید.
• برای این که میوه ها بعد از خشک شدن سیاه نشوند و تغییر رنگ ندهند پیشنهاد می شود قبل از خشک کردن آن ها برای مدتی درون محلول آبلیمو و عسل ( ویا آب) قرارشان دهید تا خوب غلط بخورند.
• روش دیگری که می توانید برای جلوگیری از میوه خشک ها از آن استفاده کنید این است که اکسیژن محیطی که قصد خشک کردن میوه ها را در آن دارید به حداقل برسانید چرا که به دلیل آهن موجود در برخی از میوه ها ، میوه ها با اکسیژنی که در آن محیط قرار دارد واکنش می دهد و موجب تغییر رنگ میوه می شود.
از این رو هر چه قدر اکسیژن محیطی که در آن فرایند خشک سازی میوه ها را انجام می دهید کمتر باشد به همان میزان هم میوه می تواند رنگ اصلی خود را حفظ کند.
همچنین برای این که طعم بی نظیری را به میوه خشک خود اضافه کنید می توانید از آب آناناس نیز برای آن ها استفاده کنید.

 

خشک کردن میوه به روش آفتاب

این روش یک روش سنتی است که از گذشته تا به الان در بین همه رواج داشته است.
در ابتدا میوه های دلخواه خود را انتخاب می کنید سپس آن ها را به خوبی شسته و به قطعات کوچک و نازک برش زنید.
سپس میوه های برش زده را بر روی یک سینی توری بچینید و در فضای باز و آفتاب قرار دهید و چند وقت یک دفعه میوه ها را زیر و کنید تا همه جای آن ها به یک اندازه خشک شود.
و توصیه می شود برای این که میوه ها از هجوم حشرات در امان باشند بر روی سینی یک پارچه نازک بیندازید.

 

خشک کردن میوه به روش فر

در این روش ابتدا همانند روش اول ، میوه دلخواه خود را انخاب کنید ، بشویید و به تیکه های کوچک برش زنید.
فر را از قبل بر روی دمای 54 و یا 71 درجه گرم کنید.
با کاغذ مومی روی سینی فر را بپوشانید.
سپس تکه های میوه را بر روی سینی فر قرار دهید و بگذارید به مدت 1 ساعت میوه ها خشک شوند به علاوه در این فاصله مدام به میوه ها سر بزنید و پشت و رویشان کنید که به یک اندازه میوه ها خشک شوند.
خشک کردن میوه با روش دستگاه خشک کن
این روش یکی از آسان ترین روش ها برای خشک کردن میوه است.
در ابتدا دستگاه خشک کن خود را بر روی حالت میوه و یا دمای 57 درجه قرار دهید.
سپس تکه های برش خورده ی میوه را با فاصله بر روی سینی دستگاه بچینید و به مدت 24 ساعت بگذارید که خشک شوند سپس بعد ازگذشت 24 ساعت به میوه ها سر بزنید و آن ها را چک کنید و هر چند وقت 1 بار برگردانید تا هم میوه ها نسوزند و هم به خوبی و به صورت یکنواخت همه بخش های میوه خشک شود.

 

سوال پر تکرار

یکی از سوال هایی که خیلی ها از ما می پرسند این است که چگونه توت سفید را خشک کنیم که سیاه نشود؟
پاسخ به این سوال این چنین است که توت ها را باید با روش آفتاب خشکشان کنید و آن ها را در ابتدا در معرض نور مستقیم آفتاب قرارشان دهید و بعد از گذشت 3 یا 4 روز مجدد توت ها را برای ادامه ی خشک شدنشان این بار در سایه قرارشان دهید و خشکشان کنید.
خشک کردن توت سفید به روش آفتاب و سایه ترفندی است که از سیاه شدن توت ها بعد از خشک شدن جلوگیری می کند و دیگر تغییر رنگ نخواهند داشت از این رو اگر که قصد خشک کردن توت سفید را داشتید حتما این روش کاربردی و سنتی را امتحان کنید.

 

چند روش ساده دیگر در رابطه با خشک کردن میوه و سیاه نشدن آن

• قبل از خشک کردن میوه ، میوه را در آب نمک قرار دهید و سپس خشکشان کنید.
• میوه هایی مثل سیب و یا هلو را که تغییر رنگ دارند و سیاه می شوند بهتر است قبل از خشک کردن در آب یخ قرارشان دهید و بعد خشکشان کنید.
• میوه هایی مثل آناناس و موز را در محلولی از آب و عسل و شکر قبل از خشک کردن قرارشان دهید تا به خوبی خیس بخورند و سپس خشکشان کنید.
• میوه هایی مثل توت و آلبالو را در محلولی از یک لیوان آب و یک بسته ژلاتین گیاهی و 1 یا 2 لیوان شکر قرار دهید و بعد اقدام به خشک کردن آن ها بکنید.

 

جمع بندی مقاله روش جلوگیری از سیاه شدن میوه خشک ها

در این مطلب در مورد چگونگی خشک کردن میوه ها و سیاه نشدن آن ها صحبت کردیم و چند نکته ساده در رابطه با جلوگیری از سیاه شدن آن ها برایتان بیان کردیم امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد. به علاوه می توانید برای تهیه میوه خشک های خوش طعم، خوش رنگ و با تنوع و مدل های مختلف به سایت هانی کام مراجعه کنید و در آن جا این میان وعده خوشمزه را با توجه به ذائقه شخصی خود انتخاب کنید.

 

یک دیدگاه برای “روش جلوگیری از سیاه شدن میوه خشک ها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!