طرز تهیه بستنی خشک

طرز تهیه بستنی خشک خوشمزه در 3 سوت!!!

طرز تهیه بستنی خشک

آیا تا به حال بستنی خشک را امتحان کردید؟ احتمالاً قبلاً درباره بستنی نیتروژن مایع شنیده اید. از مخلوط کردن مواد بستنی با نیتروژن مایع که در دمای -321 درجه فارنهایت به گاز تبدیل می‌شود، درست می‌شود.
وقتی به انتقال حرارت با غذا فکر می کنیم، معمولاً پخت و پز چیزی است که به ذهنمان خطور می کند. اما غذا می تواند گرما را جذب یا آزاد کند. فرآیند ترمودینامیکی آزاد شدن انرژی از غذا همان چیزی است که هنگام تهیه بستنی اتفاق می افتد.
انرژی حرارتی در همه چیز اطراف ما وجود دارد و این انرژی دائماً در تمام مراحل ماده در حرکت است. در پخت و پز، گرما از طریق کباب کردن، سرخ کردن عمیق و جوشاندن منتقل می شود تا ساختار پروتئین ها، نشاسته ها و چربی ها از نظر فیزیکی تغییر کند به گونه ای که غذا را برای خوردن لذت بخش تر می کند.
انرژی گرمایی باید از بستنی خارج شود تا یخ بزند. هنگامی که انرژی گرمایی از پایه بستنی مایع خارج می‌شود و به چیزی سردتر در آن نزدیکی منتقل می‌شود، مانند آب یخ یا یخ خشک، مولکول‌های دمای اتاق آن کند می‌شوند و خود را در موقعیت‌های ثابتی قرار می‌دهند و ماده سردی را که زمانی مایع بود، به جامد تبدیل می‌کنند.

 

بستنی خشک

بستنی خشک

یخ خشک به اندازه ای سرد است که مواد مایع را خیلی سریع منجمد می کند. این برای بستنی عالی است زیرا انجماد سریع کریستال های ریز یخی را تشکیل می دهد که به بستنی بافت خامه ای می دهد. با این حال، یخ خشک نیز به اندازه کافی سرد است که باعث یخ زدگی شود، بنابراین هنگام دست زدن به یخ خشک دستکش بپوشید و تکه های یخ خشک را نخورید.
یخ خشک تصعید شده و گاز دی اکسید کربن تشکیل می دهد. با یخ زدن بستنی، مخلوط حباب ها را به دام می اندازد و بستنی گازدار می سازد. شاید تعجب کنید که چرا بستنی خشک حباب دارد، اما بستنی نیتروژن مایع حباب ندارد. دلیل اصلی این است که نیتروژن مایع با سایر مواد مایع ترکیب می شود، بنابراین وقتی بخار می شود، گاز عمدتاً از بالای مخلوط خارج می شود. هنگامی که تصعید رخ می دهد، حباب های گاز از میان مخلوط بالا می روند. وقتی دستور پخت به اندازه کافی سرد شد، حباب ها در جای خود منجمد می شوند.

 

مواد لازم برای بستنی خشک وانیلی و شکلاتی

در واقع، شما می توانید از هر دستور بستنی که دوست دارید استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که طعم با استفاده از یخ خشک متفاوت خواهد بود زیرا دی اکسید کربن باعث اسیدیته می شود.
2 فنجان خامه غلیظ
شکر 3/4 پیمانه
2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1/8 قاشق چایخوری نمک
یخ خشک
مواد تشکیل دهنده بستنی خشک شکلاتی
دستور شکلات حاوی شکر کمتری نسبت به دستور وانیل است زیرا شکلات شیرین شده است.
2 فنجان خامه غلیظ
شربت شکلات 1 فنجان
شکر 1/2 پیمانه
1 قاشق چایخوری وانیل
1/8 قاشق چایخوری نمک
یخ خشک

 

لطفا بخوانید: نحوه ی نگهداری از میوه خشک

 

ابتدا یخ خشک خود را خرد کنید. شکستن تکه های بزرگ سطح یخ خشک را افزایش می دهد و بافت بستنی را بهبود می بخشد. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که یخ خشک را در یک کیسه کاغذی قرار دهید و آن را با پتک خرد کنید یا روی کیسه راه بروید. یخ به راحتی خرد می شود.
در یک کاسه بسیار بزرگ، همه مواد را به جز یخ خشک مخلوط کنید.
یخ خشک را کم کم هم بزنید. نکته کلیدی در اینجا این است که یخ خشک ها را کم کمبه مواد اضافه کنید ، زیرا اگر مقدار زیادی یخ خشک را به یکباره اضافه کنید، کوه‌هایی از حباب‌هایی خواهید داشت که ظرف شما را سرریز می‌کنند. تا زمانی که یخ خشک باقی بماند، حباب زدن ادامه خواهد داشت.
ممکن است بخواهید در این مرحله توقف کنید و بستنی نیمه منجمد و نیمه حبابدار را بخورید. یا می توانید به افزودن یخ خشک ادامه دهید تا زمانی که یک بستنی جامد بدست آورید.

 

یک دیدگاه برای “طرز تهیه بستنی خشک خوشمزه در 3 سوت!!!”

  1. نقاط قوت
    • خرید بستنی خشک

    سلام وقت بخیر من میخواستم بستنی خشک خرید کنم میخواستم ببینم حداقل برای نمونه مثلا نیم کیلو میتونم سفارش بزارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!