میوه خشک برای کودکان

میوه خشک برای کودکان

اهمیت میوه خشک و فواید آن برای کودکان

یکی از مهم ترین مسئله هایی که باید به آن اهمیت داد تغذیه کودکان است به طوری که باید از غذاها و میان وعده های سالم و مغذی استفاده کنند تا نیازهای بدنشان تامین شود.
میوه یکی از این خوراکی هاست که وجود آن در برنامه غذایی کودکان جزو واجبات قرار دارد و حتما باید در برنامه غذاییشون گنجاده شود چرا که دارای انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن هستند که استفاده از آن ها می تواند این نیازها را برطرف کند.
به علاوه میوه خشک می تواند یک میان وعده سالم و مغذی برای کودکان باشد و جایگزینی برای خوراکی های ناسالم و مضر مثل چیپس و پفک.

میوه خشک برای کودکان
میوه خشک برای کودکان

میوه خشک چیست؟

میوه خشک یک خوراکی و میان وعده خوشمزه و سالم است که در طی فرایند خشک شدن آب درون خود را از دست می دهد و نسبت به میوه های تازه حجم و اندازه کوچک تری پیدا می کنند.
میوه های خشک یک ویژگی و مزیت خوبی که نسبت به میوه های تازه دارند این است که می توان از آن ها در مدت زمان طولانی تری نگهداری کرد که این ویژگی واقعا حائز اهمیت است چرا که برخی از میوه ها را ما نمی توانیم همیشه و در تمام طول سال داشته باشیم و از خواص مفید آن ها استفاده بکنیم از این رو با خشک کردن آن ها ما می توانیم در تمام طول سال از خواص مفید این میوه ها استفاده بکنیم و از طعم دلپذیرشان لذت ببریم.

میوه ی خشک خود به تنهایی می تواند یک میان وعده بی نظیر و خوش طعم باشد چرا که سرشار از ویتامین ، فیبر و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند که با خوردن آن تمام آنچه که بدن ما به ویتامین و مواد مغذی احتیاج دارد را برطرف و تامین می کند.
اگر که شما هم از دسته عاشقان به این میوه خشک های خوشمزه هستید در ادامه ی این مطلب ما راهمراهی کنید تا از خواص مفید آن برای کودکان برایتان بگوییم.

فواید مفید میوه خشک برای کودکان

از آن جایی که میوه خشک ها سرشار از ویتامین ها ، پروتئین و مواد معدنیو مغذی بدن هستند استفاده از آن می تواند برای کودکان بسیار مفید باشد و تقریبا تمام نیازهای بدن آن ها را برطرف کند از جمله خواصی که مصرف میوه خشک می تواند برای کودکان داشته باشد محکم شدن استخوان ها و دندان ها، بهتر کردن عملکرد مغز و… می باشد که در ادامه مهم ترین آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

میوه خشک برای کودکان
میوه خشک برای کودکان

• جلوگیری از کم خونی در کودکان

میوه خشک ها سرشار از آهن هستند که هموگلوبین بدن آن ها را زیاد می کند و در نتیجه نمی گذارد که کودکان به کم خونی دچار شوند به خصوص کودکانی که از شیر مادر استفاده نمی کنند.

• بالا بردن انرژی و افزایش رشد کودکان

میوه های خشک سرشار از فیبر و پروتئین و املاح معدنی هستند که این املاح معدنی برای رشد بهتر و سالم و افزایش انرژی در کودکان بسیار مفید و تاثیر گذار هستند.

• تقویت سیستم ایمنی بدن

میوه خشک ها دارای ویتامین هایی مثل ب1، ب9 ، ویتامین آ و… می باشند که مصرف آن برای سلامت بدن آن ها بسیار مفید است همچنین ویتامین سی موجود در میوه خشک به تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها نیز کمک می کند.

• درمان یبوست در کودکان

میوه خشک ها از آن جایی که دارای فیبر بسیاری هستند برای کودکانی که یبوست دارد می توان کمک کننده باشد به طور مثال آلو خشک می تواند یبوست در کودکان را برطرف و از بین ببرد.

• کمک به هضم راحت تر غذا در کودکان

لازم است که بدانید میوه خشک ها دارای باکتری های مفید برای روده و پروبیوتیک هایی هستند که به دستگاه گوارش کمک می کنند تا هضم غذا راحت تر انجام شود.
همچنین میوه خشک باعث حفظ سلامت سیستم گوارشی بدن می شود.

• جلوگیری از آسیب رسیدن به DNA

میوه خشک ها دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که ضد سرطان هستند و رادیکال های آزاد را از بین می برد و نمی گذارد که به DNA آسیبی وارد شود.

چگونه از میوه خشک ها برای کودکانمان استفاده کنیم؟

یکی از سوال های پر تکراری که از ما پرسیده می شود این است.
شما می توانید برای این که کودک و یا نوزادتان راحت تر از این خوراکی و میان وعده سالم استفاده کنند یا میوه خشک ها را به قطعه های کوچک برش بزنید تا راحت تر بتوانند میل کنند.
یا میوه خشک ها را برای این که هضم راحت تری داشته باشد و بهتر بتوانند بجوند برای چند ساعت در آب بگذارید تا خیس بخورند.
همچنین از دیگر روش هایی که می توانید از میوه خشک برای کودکان خود استفاده بکنید این است که آن ها را به صورت پوره در بیاورید و یا در شیر و آب میوه میکس کنید.

آیا می توان از میوه خشک برای نوزادان خود هم استفاده کنیم؟

دومین سوال پرتکرار این است که آیا استفاده از میوه خشک برای نوزد مشکلی وجود نمی آورد؟!
در پاسخ باید بگوییم که خیر هیچ مشکلی به وجود نمی آورد بلکه هم مفید می باشد اما باید توجه داشته باشید زمانی می توانید از میوه خشک برای نوزاد خود استفاده کنید که نوزاد شما 7 ماهه یا 9 ماه باشد.

به علاوه نکته هایی را باید در استفاده از میوه خشک برای نوزاد خود در نظر بگیرید مثل:
• از میوه خشک هایی بیش از حد شیرین هستند بیش از اندازه استفاده نکنید چرا که باعث کرم خوردگی و آسیب به دندان های آن ها می شود.
• برای این که راحت تر بتوانند میوه خشک ها را بخورند بهتر است یک شب قبل میوه خشک ها را در آب بگذارید تا خیس بخورند و نرم تر شوند.
• این نکته را هم در نظر بگیرید که برخ از میوه خشک ها آلرژی زا و حساسیت زا هستند از این رو نباید در مصرف میوه خشک برای نوزادان و کودکان خود زیاده روی کنید.

میوه خشک برای کودکان
میوه خشک برای کودکان

جمع بندی

در این مطلب از خواص میوه خشک برای کودکان صحبت کردیم و امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد.
همچنین اگر که به دنبال میوه خشکی تازه و اورگانیک با طعمی خوشمزه و بی نظیر برای کودکان خود هستید می توانید از فروشگاه اینترنتی هانی کام این میان وعده مفید را سفارش دهید.
به علاوه این اطمینان خاطر را به شما عزیزان می دهیم که تمام مراحل تهیه میوه خشک های هانی کام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شده است و از این بابت خیال شما را راحت کرده ایم.
پس همین الان سفارش خودتان را در سایت ثبت کنید تا در کمترین زمان و در بسته بندی های زیبا و استاندارد هانی کامی محصول مورد نظر شما را به دستتان برسانیم.

موارد پیشنهادی سایت هانی کام:

خرید چیپس میوه

میوه خشک پاستیلی

میوه خشک کادویی

  • ali
  • 1401-03-19
  • 1276 بازدید

4 دیدگاه برای “میوه خشک برای کودکان”

  1. من میوه خشکای هانی کام و امتحان کردم واقعا طعم خوشمزه و اورگانیکی داره پیشنهاد می کنم امتحان کنید حتما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!